Problem z załadowaniem strony? Kliknij tutaj

projekt Nr 19

19. Gry chodnikowe "dzieciaki na podwórka"


Lokalizacja

1. Asfaltowy plac przed wejściem do oddziału NZOZ (ul. Oskara Kolberga 7).

Aplikacja gier w tym miejscu to doskonałe uzupełnienie piaskowego placu zabaw znajdującego w bezpośrednim sąsiedztwie. Będzie to również uzupełnienie całego kompleksu sportowe-rekreacyjnego (boisko do piłki nożnej, boisko do koszykówki, skatepark).

2. Duży plac zabaw z tyrolką przy przedszkolu nr 12.
Gry mogą zostać zaaplikowane na ścieżkach przecinających cały plac zabaw. W tym miejscu projekty gier będą mogły posłużyć również jako narzędzie do prowadzenia ciekawych zajęć w przedszkolu nr 12.

Oba proponowane miejsca są łatwo dostępne dla wszystkich mieszkańców okręgu i spełniają warunek ogólnodostępności.

Skrócony opis

Przedmiotem projektu jest utworzenie 2 kreatywnych stref gier chodnikowych, które zachęcą dzieci do zabawy i integracji oraz poprawią walory estetyczne otoczenia. Gry zostaną wykonane ze specjalnego materiału,który zapewnia wielokrotnie większą wytrzymałość od farby, jednocześnie pozwala na tworzenie różnorodnych i kolorowych kształtów. Przykłady gier: klasy,twister,tor przeszkód,szachy,labirynt.

Opis projektu

I. PROBLEM
Najmłodsi coraz większą ilość czasu spędzają przed komputerem lub z nosem w smartfonach. Skutkuje to faktem, że dzieci w naszym kraju należą do najszybciej tyjących w Europie, a tylko 30% podejmuje regularną aktywność fizyczną (źródło: https://everethnews.pl/newsy/izz-alarmuje-co-5-polskie-dziecko-ma-nadwage-lub-otylosc/). Cyfryzacja wpływa również na aspekty społeczne. Dzieci mają coraz mniej okazji do wspólnej zabawy i integracji, co jest niezwykle ważne dla ich prawidłowego rozwoju. Ciągłe podejmowanie działań w zakresie przeciwdziałaniu tym negatywnym trendom jest konieczne, aby poprawić zdrowie sopockich dzieci.
II. CEL
Celem projektu jest uatrakcyjnienie oferty w zakresie aktywnego spędzania czasu przez dzieci i młodzież oraz poprawę integracji społeczności lokalnej na Brodwinie. Niniejszy projekt zakłada wykonanie 2 kreatywnych stref gier chodnikowych.

III. LOKALIZACJA
Proponowane lokalizacje:

1. Asfaltowy plac przed wejściem do oddziału NZOZ (ul. Oskara Kolberga 7).

Aplikacja gier w tym miejscu to doskonałe uzupełnienie piaskowego placu zabaw znajdującego w bezpośrednim sąsiedztwie. Będzie to również uzupełnienie całego kompleksu sportowe-rekreacyjnego (boisko do piłki nożnej, boisko do koszykówki, skatepark).

2. Duży plac zabaw z tyrolką przy przedszkolu nr 12.
Gry mogą zostać zaaplikowane na ścieżkach przecinających cały plac zabaw. W tym miejscu projekty gier będą mogły posłużyć również jako narzędzie do prowadzenia ciekawych zajęć w przedszkolu nr 12.

Oba proponowane miejsca są łatwo dostępne dla wszystkich mieszkańców okręgu i spełniają warunek ogólnodostępności.

IV. WARTOŚĆ
Projekty stref gier w swoim założeniu uwzględniają wpływ na 3 kluczowe aspekty rozwoju dzieci i młodzieży, takie jak: aktywność ruchowa, integracja, nauka poprzez zabawę.

1. AKTYWNOŚĆ RUCHOWA -  gry zostaną zaprojektowane tak, aby wpłynąć na rozwój podstawowych czynności ruchowych, takich jak m. in.: skok, bieg i zmiany jego kierunku, przysiad, skłon. Projekty mogą również być podstawą dla innych gier z wykorzystaniem np. piłki, przez co wpłyną na rozwój chwytu i rzutu.
Przykłady gier: klasy, gra w 4 kwadraty, tor zręcznościowy, labirynt, twister.

2. INTEGRACJA – Gry zakładają możliwość zabawy większej liczby dzieci, przez co wpłyną pozytywnie na integracje i pracę w grupie. Gry dadzą również możliwość kreowania własnych scenariuszy zabaw.

Przykłady gier: gra w węże i drabiny, warcaby, chińczyk.

3. KEATYWNA NAUKA – Nauka poprzez zabawę to przede wszystkim frajda przy okazji której dzieci mogą uczyć się praktycznej wiedzy i umiejętności.

Przykłady gier: tabliczka mnożenia połączona z rzutem kamykiem na dane pole(nauka liczenia), stonoga z literami alfabetu(nauka alfabetu), mapa Polski (nauka układu województw), Klasy w formie planet (nauka układu planetarnego).

V. SPECYFIKACJA
Gry są nakładane bezpośrednio na powierzchnie i przytwierdzane pod wpływem wysokiej temperatury. Do wytworzenia tego typu gier wykorzystuje się specjalny materiał termoplastyczny, który jest alternatywą dla farby, lecz wyróżnia się wielokrotnie wyższą trwałością i odpornością na warunki atmosferyczne. Gry wykonane z tego materiału będą pełniły swoją funkcję i zachowają kolor nawet 10 lat. Dodatkowo ze względu na swoją chropowatą powierzchnie nie zwiększają ryzyka upadku dziecka podczas intensywnych zabaw. Omawiane rozwiązanie jest szczególnie popularne na zachodzie, a w Polsce zaczyna zyskiwać coraz większe zainteresowanie.
Nieograniczone możliwości w kontekście wyglądu gier z pewnością uatrakcyjnią obie zaproponowane lokalizacje. Gry mogą również wpłynąć na promocję miasta, dzięki wdrożeniu elementów wizualnych związanych z Sopotem (kolorystyka, mewa itp.).


Zapraszam do wspierania projektu!

Projekt negatywnie zaopiniowany przez spółdzielnię mieszkaniową.

Wiadomość została wysłana. Dziękujemy!
Wiadomość nie została wysłana.
Prosimy spróbować później.

Masz pytanie do autora projektu?

Napisz mu wiadomość!

* Pola obowiązkowe

Pytanie dotyczące projektu:
Gry chodnikowe "dzieciaki na podwórka"

Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych

Administratorem danych osobowych przekazanych za pośrednictwem serwisu internetowego sopot.budzet-obywatelski.org jest Prezydent Miasta Sopotu  z siedzibą przy ul. Tadeusza Kościuszki 25/27, w Sopocie (kod pocztowy: 81-704).

Prezydent Miasta Sopotu  szanuje prawa Użytkowników do prywatności i dba o ochronę danych osobowych, którymi administruje zgodnie z przepisami Rozporządzenia o Danych Osobowych (RODO). W tym celu do zbierania danych osobowych, przechowywania i każdego innego przetwarzania wykorzystuje odpowiednie narzędzia techniczne i informatyczne oraz stosuje specjalistyczne procedury organizacyjne. 
W trakcie korzystania z serwisu sopot.budzet-obywatelski.org chronimy Twoją prywatność zapewniając przestrzeganie przepisów prawa w zakresie ochrony danych osobowych, jak również zapewniając ich ochronę od strony informatycznej i technicznej. Przedstawione poniżej zasady opisują, jakie dane osobowe gromadzimy i jak możemy z tych informacji korzystać. 

1. W czasie korzystania z serwisu sopot.budzet-obywatelski.org, podczas wypełnienia formularza rejestracyjnego, kontaktowego itp. możesz zostać poproszony o podanie swoich danych osobowych takich jak: imię, nazwisko, PESEL, adres, e-mail, numer telefonu. 
2. Powyższe dane osobowe przetwarzane są na podstawie zgody wyrażonej przez Użytkownika systemu podczas rejestracji w serwisie, lub podczas wykorzystania formularza kontaktowego służącego do komunikacji z Prezydentem Miasta Sopotu .
Podanie danych osobowych jest dobrowolne jednakże brak zgody na ich przetwarzanie przez Prezydenta Miasta Sopotu  uniemożliwia skorzystanie serwisu.
3. Celem użycia danych osobowych jest świadczenie usługi w serwisie sopot.budzet-obywatelski.org w ramach którego mieszkańcy współdecydują o wydatkach publicznych w mieście w perspektywie kolejnego roku budżetowego.
4. Każdemu Użytkownikowi przysługuje prawo do kontroli przetwarzania danych, które dotyczą jego osoby w tym prawo do wglądu w swoje dane, ich poprawiania, żądania uzupełnienia, uaktualnienia, sprostowania lub usunięcia.
Po przyjęciu wniosku o usunięcie Twoich danych osobowych z systemu nie będziemy już ich przetwarzać. Wyjątek stanowi sytuacja gdy istnieją: ważne prawnie uzasadnione podstawy do przetwarzania danych, które według prawa uznaje się za nadrzędne wobec sprzeciwu, lub podstawy do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
5. System informatyczny oraz dane, które zbieramy i przetwarzamy, są zabezpieczone przed wglądem osób trzecich, spełniający bardzo wysokie wymagania bezpieczeństwa zarówno pod względem technicznym (informatycznym), jak i prawnym.
6. Dane, które przesyłane są na nasze serwery są chronione są przy pomocy protokołu SSL/TLS. Oznacza to, że dane osobowe przesyłane są przy wykorzystaniu zabezpieczeń kryptograficznych (szyfrowane).
7. Współpracujemy z ekspertami IT zapewniającymi stałe bezpieczeństwo Państwa danych osobowych i dostosowywanie systemu informatycznego do zmieniającej się dynamicznie rzeczywistości i zagrożeń. Programiści czuwają nad bieżącym wdrażaniem odpowiednich procedur i bezpieczeństwem Twoich danych.
8. W celu zapewnienia usługi o najwyższej jakości korzystamy z pomocy partnera – firmy MediaPark Sp z o.o. , który jest ogólnopolskim dostawcą i operatorem aplikacji budzet-obywatelski.org. MediaPark zapewnia przestrzeganie obowiązujących przepisów prawa w tym dotyczących ochrony danych osobowych. Przekazujemy im jedynie te dane, które są niezbędne, wyłącznie do celów określonych w umowie, czyli administrowania serwisem oraz procesem zliczania głosów.
Cała procedura jest nadzorowane przez Prezydenta Miasta Sopotu , a  po zakończeniu świadczenia usługi i przekazaniu wyników głosowania do Prezydenta Miasta Sopotu, MediaPark bezpowrotnie kasuje z baz danych wszelkie dane osobowe.
9. Nie przekazujemy danych osobowych, którymi administrujemy innym podmiotom trzecim ani państwom trzecim.
10. Udostępnianie Twoich danych osobowych możliwe jest wyłącznie na zasadach i wypadkach przewidzianych przez obowiązujące przepisy prawa. 
W przypadku naruszenia prawa, lub gdy będzie to wymagane przepisami prawa, możemy udostępnić posiadane dane upoważnionym organom i osobom, w tym organom wymiaru sprawiedliwości.
11. Strona internetowa sopot.budzet-obywatelski.org wykorzystuje tzw. ciasteczka (cookies), przechowywane przez Twoją przeglądarkę internetową na twardym dysku Twojego komputera w celu przyspieszenia współpracy pomiędzy Twoim komputerem a naszymi serwerami. Dzięki wykorzystaniu cookies nie musisz ponownie wprowadzać informacji za każdym razem kiedy wracasz na naszą stronę. Wyłączenie w przeglądarce internetowej opcji zezwalającej na zapisywanie plików cookies, nie uniemożliwia korzystania z serwisu, ale w niektórych sytuacjach dostęp do jego części może być wolniejszy.
12. Ze względów bezpieczeństwa dane o adresie IP użytkownika serwisu, zapisywane są w logach systemowych serwera. Sam adres IP nie pozwala na bezpośrednią identyfikację użytkownika.
13. Zastrzegamy sobie prawo zmiany Polityki Prywatności. 
14. Do korzystania z usług świadczonych za pośrednictwem witryny internetowej serwisu wymagana jest poprawnie skonfigurowana przeglądarka internetowa.
15. Dbamy o prywatność Użytkowników serwisu, w związku z tym każdy korzystający z naszej aplikacji lub witryny internetowej zobowiązany jest do przestrzegania zakazu nadużywania środków komunikacji elektronicznej oraz dostarczania przez lub do systemów teleinformatycznych następujących treści: 
a) charakterze bezprawnym, 
b) które powodują zachwianie pracy lub przeciążenie systemów teleinformatycznych należących do Prezydenta Miasta Sopotu  lub innych podmiotów biorących bezpośredni lub pośredni udział w świadczeniu usług, 
c) które naruszają dobra osób trzecich, ogólnie przyjęte normy społeczne lub które są niezgodne z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.
16. W razie wykrycia nieprawidłowości lub zagrożeń powodowanych przez osoby nierespektujące przepisów prawa i regulacji obowiązujących w naszym serwisie, będziemy współpracować z policją, prokuraturą, sądami, by pomóc w ujęciu osób dopuszczających się czynów zabronionych.
17. W celu zadania pytania, przekazania uwag dotyczących niniejszej Polityki lub skorzystania ze swoich praw w zakresie ochrony danych osobowych prosimy o przesłanie wiadomości do Inspektora Ochrony Danych na adres email: iod@sopot.pl . W celu weryfikacji tożsamości Użytkownika możemy prosić o podanie dodatkowych informacji pozwalających nam Państwa uwierzytelnić.
18. W przypadku jeśli uważają Państwo, że przetwarzanie przez nas Państwa danych osobowych narusza przepisy prawa, możecie wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.